سفارش تبلیغ
صبا ویژن











پراکلیتوس آمده

نماز وروزه در همه ادیان الهی به یک نحوی انجام می شود ،در مسیحیت روزه را واجب نمی دانند امافقط چون مدد واعانتی از برای تقدس و توبه می باشد.(1) ولی تأکید دارند که نماز از واجبات دینیه تمام مذاهب می باشد وقصد از آن متکلم شدن با خدا وخواستن احتیاجات واظهار شکر برای الطاف خدا می باشد . (2) حضرت مسیح بسیار اوقات منفردا"در دشت رفته ودعا می فرمود .(متی 14 :23 و26: 39، مرقس 1: 35 ولوقا 5 :16 ) وهمچنین روزه می گرفت حتی به مدت چهل روز .متی 6 :16 – 18.
با توجه به آنچه از عبادات حضرت ممسیح (ع)‌ بیان شد‍، به بخشی از مناظره امام رضا علیه السلام وجاثلیق توجه کنید.
 امام رضا علیه السلام به جاثلیق فرمود:سوگند به خدا ای نصرانی ما به عیسایی عقیده مندیم که به محمد و مقام نبوت او ایمان آورده و ایرادی که بر عیسای شما داریم که او را پسر خدا یا انباز او می دانید آن است که وی نا توان بوده و کم روزه کی گرفته و کمتر به انجام نماز می پرداخته !
 جاثلیق که منظور امام علیه السلام را نفهمید اظهار داشت به خدا سوگند با این بیانی که فرمودید پای? دانش خود را نا استوار ساختید و به ناتوانایی خود اقرار نمودید ومن تا پیش از این می پنداشتم دانشمند ترین مسلمانان می باشید !
 حضرت رضا علیه السلام فرمود : از کجا به نا توانایی من پی بردی ؟
  جاثلیق گفت : از آنجا که عیسی را فردی نا توان معرفی کرده و افزودید وی کم روزه می گرفته و کم نماز می خوانده و حال آن که عیسی همگی روزها را به روزه بسر می برد و (صائم الدهر و قائم اللیل ) بود شب را به عبادت می گذرانید و روز را به روزه .حضرت رضا علیه السلام فرمود :برای که روزه می گرفت وبرای چه کسی نماز می خواند!
 جاثلیق از شنیدن این پاسخ ، مانند آدم لالی زبانش بند آمد و پاسخش نداد زیرا شریک خدا برای خودش یا برای انبازش که به عبادت نمی پردازد.(3) 
پاورقی.......................................................
1-  جیمز هاکس ، قاموس کتاب مقدس ص 428.
2- همان ،ص 887.
3- شیخ صدوق ،‏عیون اخبار الرضا (ع) ،باب دوازدهم.


نوشته شده در دوشنبه 89/5/25ساعت 7:0 صبح توسط ستاره قطبی نظرات ( ) |


Design By : Pichak