سفارش تبلیغ
صبا ویژن











پراکلیتوس آمده

امروز روز قدسِ ،می خوام بدونم چرا به رژیم صهیونیستی ، غاصب میگن ؟برای فهمیدنش باید اول به این سؤال ها جواب بدم ؛ تاریخچه بیت المقدس چیه ؟ اصلا ساکنان اولیه کیا بودن ؟
تقریبا5 هزار سال پیش گروهی از ((یبوسی ها )) همراه کنعانی ، از جزیره العرب به فلسطین کوچ کردن شهری بنام ((یبوس )) رو به رهبری ملک صادق بنا کردن ،مدتی بعد نام این شهر رو تغییر دادن و ((اورسالم )) (شهرسالم - صلح ) گذاشتن.توی تورات اومده که ساکنان اصلی اورسالم ، یبوسی ها بودن (1) و س از تصرف اون بوسیله یوشع باز یبوسی ها اونجا ساکن بودن (2) و با اینکه بعد از مرگ یوشع ،بنی اسرائیل شهر رو محاصره کردن و گروهی رو آتیش زدن وبعد به جنگ کنعانیان مقیم اطراف رفتن (3) با این وجود ، یبوسی ها از جاهای باقیمانده شهر خارج نشدن و همون جا بزندگی خودشون ادامه دادن.(4) اگه بخوام با تفصیل تاریخ این شهر رو بنویسم خیلی طول میکشه ؛ بذار تیتر وار بنویسم :از پنج هزار سالی که از بنای این شهر میگذره ، پانصد سال دست یبوسی ها و چهار قرن دست بنی اسرائل چند قرن دست ایرانی ها ،دو قرن دست یونانیها و اشکانی ها و چهار قرن هم دست رومیها بود و تو این مدت مردم بومی هم ، اونجا زندگی می کردن .
دوره آرامش و امنیت این شهر هم در قرن پانزدهم هجری (636م ) بود ؛که نیروهای اسلام این شهر رو محاصره کردن و بدون جنگ و خونریزی شهر رو تحویل گرفتن .
این شهر محل عبادتگاه حضرت مسیح بود و برای مسیحی ها مقدس اما برای ما مسلونا که قبله اول و همچنین معراج رسول خدا صلی الله علیه وآله ست اهمیت ویژه ای داره . اما نمی دونم این وسط صهیونیستا چی می خوان ، باز هم با کمال پرویی می خوان غصب کنن ؟
حالا که تقریبا با تاریخچه این شهر آشنا شدم و فهمیدم برای چی میگن رژیم غاصب صهیونیست ،حتما توی راه پیمایی شرکت میکنم و با مشت گره کردم با تمام وجود میگم مرگ بر اسرائیل .
وای یک ساعت بیشتر به شروع راهپیمایی نمونده شما هم یا علی بگید و پاشید.
..........................................

1- یوشع :18: 16 و28.
2- همان :15 :63.
سفر داوران :1: 8.
4- همان :1 :8.


نوشته شده در جمعه 89/6/12ساعت 10:0 صبح توسط ستاره قطبی نظرات ( ) |


Design By : Pichak