سفارش تبلیغ
صبا ویژن











پراکلیتوس آمده

طایفه ای از مسیحی های نجران خدمت پیامبر اسلام صلی الله علیه وآله رسیدن و عرض کردن : چرا نسبت به پیشوای ما خرده می گیری ؟
پیامبر اسلام صلی الله عیله وآله فرمود: من چه عیبی بر او گذاشته ام ؟
گفتند : تو می گوئی او بنده خدا و پیامبر او بوده است . (1) پس آیه زیر نازل شد :
(( لَن یستَنکِفَ‏المَسیحُ أن یَکوُنَ عَبدًا لِلّهِ و لا الملائِکَةُ المُقَرَّبونَ وَ مَن یَستنکِف عَن عبادَتِهِ‏ و یستکبِر فَسَیَحشُرُ هُم إلَیهِ جَمیعاً ))2

((هرگز مسیح از این ابا نداشت که بنده ی خدا باشد ؛‏ و نه فرشتگان مقرت او ( از این ابا دارند ). و آنها که از عبودیت و بندگی او ، روی برتابند و تکبر کنند ، به زودی همه آنها (در قیامت) نزد خود جمع خواهند کرد .))
این آیه مسأله الوهیت مسیح علیه السلام رو ابطال میکنه و می گوید : شما چگونه معتقد به الوهیت عیسی هستید در حالی که مسیح از عبودیت خدا استنکاف نداشت .
مسلم کسی که خودش عبادت کننده است معنی ندارد که معبود باشد . مگه ممکنه کسی خودش رو عبادت کنه ؟ یا این که عابد ، معبود ،بنده و خدا یکی باشن ؟؟؟
در متی:4 عیسی علیه السلام چهل روز روزه گرفت اشاره می کنه .امام رضا علیه السلام در مناظره ای که با جاثلیق داشت به راحتی الوهیت مسیح رو رد می فرماید .
یکی از اعتقادات مسیحیان الوهیت حضرت عیسی علیه السلام ست و بر اساس اون تثلیث و فدا رو به عنوان آموزه دینی خودشون قبول می کنن .وقتی قرآن با دلیل و منطق این الوهیت رو رد میکنه و برای  مسیحی ها جای اشکالی هم نمی گذاره ، کسانی که از روی عناد و دشمنی نمی تونن این واقعیت رو ببینن و جوابی هم براش ندارن و چاره ای جز مبارزه با ظاهر قرآن نمی بینن و دست به اهانت و بی حرمتی ها می زنن .که این نشان دهنده عجز دشمنا در مقابل منطق قران ست .

پاورقی ............................................
1- مجمع البیان زیر آیه مورد بحث و همچنین تفسیر صافی . 
 2- نساء: آیه 172.


نوشته شده در شنبه 89/6/27ساعت 5:27 عصر توسط ستاره قطبی نظرات ( ) |


Design By : Pichak