سفارش تبلیغ
صبا ویژن











پراکلیتوس آمده

روایتی جالب دیدم که مناسب با این ایام هم هست خلاصه روایت رو می نویسم اگه دوست داشتی خودت رجوع کن تا همه ی روایت رو دقیق بخونی .
از امام صادق علیه السلام روایت شده که فرمودند:

حضرت علی علیه السلام در مسجد کوفه نشسته بودند ؛ گروهی را آوردند که در ماه رمضان غذا می خوردند . امام علی علیه السلام سؤال فرمودند : شما در روز رمضان افطار کردید ؟
آنها جواب دادند :بله .امام علی علیه السلام سؤالات زیادی از آنها کرد مانند : شما یهودی ،نصرانی و یا مخالف اسلام هستید ؟
اما آنها جواب دادند ما از فرقه اسلام ومسلمانیم .
حضرت فرمود : مسافرید ، مریض هستید ؟
باز آنها پاسخ دادند که مسافر و مریض هم نیستیم .
حضرت از کلام آنها تبسمی کرد وفرمود: شما شهادت به وحدانیت خداوند وب ه رسالت حضرت مصطفی صلی الله علیه وآله اعتراف می کنید ؟
گفتند :ما شهادت به وحدانیت خداوند می کنیم ، ولی نمی گوییم که محمد رسول خداست ونبوت او را قبول نداریم .
حضرت فرمود: اگر منکر نبوت بشوید ،شما را به قتل می رسانم .
جواب دادند اگر ما را بکشی باز ما اعتقاد به نبوت محمد نداریم .
حضرت به ناچار آنها را با دود کشت .این خبر در میان قبایل منتشر شد ،تا اینکه جماعتی از یهود یثرب خدمت حضرت علی علیه السلام آمدند و بزرگ آنها گفت : ای پسر ابو طالب ! این چه بدعتی است که در دین محمد گذاشته ای ؟
حضرت فرمود :کدام بدعت ؟
گفتند :به ما خبر رسیده که شما گروهی را که می گفتند: (( اشهد ان لا اله الا الله )) ولی اقرار به نبوت محمد نداشتند ،‌با دود خفه کرده ای ؟
حضرت آنها را به مقدساتشان سوگند دادو فرمودند :آیا می دانید که یوشع بن نون وقتی قومی را بعد از وفات موسی علیه السلام نزد او آوردند که شهادت به وحدانیت خدا می دادند ، ولی به نبوت موسی اقرار نمی کردند ، همه ی آنها را همین طوری که من اینها را کشتم به قتل رسانید؟
یهودیان فرمایش حضرت را تصدیق کردند وگفتند :شهادت می دهیم که تو ناموس موسی هستی . سپس آن مرد یهودی کتابی به حضرت داد .حضرت کتاب را باز کرد و به آن نگاهی انداخت وگریه کرد .آن مرد یهودی گفت : شما را چه شد که به این کتاب نگاه کردی وگریستی ؛مگر می توانی آن را بخوانی ؟ این کتاب به زبان سریانی نوشته شده و زبان شما عربی است؟
حضرت فرمود :این اسم من است که در اینجا نوشته شده ،‌چون آن را دیدم گریستم .
یهودی گفت : آن را نشان ده .
حضرت آن اسم را به او نشان داده وفرمود :نام من در زبان سریانی ((ایلیا )) ست .مرد یهودی وقتی نام حضرت را در آن کتاب دید گفت : (( اشهد ان لا اله الا الله وان محمدا رسول الله واشهدانک وصی محمد واشهد انک اولی الناس بالناس من بعد محمد صلی الله علیه وآله ))
سپس همگی مسلمان شده وبا آن حضرت بیعت کردند.1
این نام در چند کتاب عهد قدیم ذکر شده مثل دوم پادشاهان.

پاورقی .................................................
1. کافی ،ج4 ،ص 181؛ وسائل شیعه ،ج10، ص 249 ؛ بحارالانوار ، ج 40 ، ص 288.


نوشته شده در دوشنبه 89/6/8ساعت 9:0 صبح توسط ستاره قطبی نظرات ( ) |

نماز وروزه در همه ادیان الهی به یک نحوی انجام می شود ،در مسیحیت روزه را واجب نمی دانند امافقط چون مدد واعانتی از برای تقدس و توبه می باشد.(1) ولی تأکید دارند که نماز از واجبات دینیه تمام مذاهب می باشد وقصد از آن متکلم شدن با خدا وخواستن احتیاجات واظهار شکر برای الطاف خدا می باشد . (2) حضرت مسیح بسیار اوقات منفردا"در دشت رفته ودعا می فرمود .(متی 14 :23 و26: 39، مرقس 1: 35 ولوقا 5 :16 ) وهمچنین روزه می گرفت حتی به مدت چهل روز .متی 6 :16 – 18.
با توجه به آنچه از عبادات حضرت ممسیح (ع)‌ بیان شد‍، به بخشی از مناظره امام رضا علیه السلام وجاثلیق توجه کنید.
 امام رضا علیه السلام به جاثلیق فرمود:سوگند به خدا ای نصرانی ما به عیسایی عقیده مندیم که به محمد و مقام نبوت او ایمان آورده و ایرادی که بر عیسای شما داریم که او را پسر خدا یا انباز او می دانید آن است که وی نا توان بوده و کم روزه کی گرفته و کمتر به انجام نماز می پرداخته !
 جاثلیق که منظور امام علیه السلام را نفهمید اظهار داشت به خدا سوگند با این بیانی که فرمودید پای? دانش خود را نا استوار ساختید و به ناتوانایی خود اقرار نمودید ومن تا پیش از این می پنداشتم دانشمند ترین مسلمانان می باشید !
 حضرت رضا علیه السلام فرمود : از کجا به نا توانایی من پی بردی ؟
  جاثلیق گفت : از آنجا که عیسی را فردی نا توان معرفی کرده و افزودید وی کم روزه می گرفته و کم نماز می خوانده و حال آن که عیسی همگی روزها را به روزه بسر می برد و (صائم الدهر و قائم اللیل ) بود شب را به عبادت می گذرانید و روز را به روزه .حضرت رضا علیه السلام فرمود :برای که روزه می گرفت وبرای چه کسی نماز می خواند!
 جاثلیق از شنیدن این پاسخ ، مانند آدم لالی زبانش بند آمد و پاسخش نداد زیرا شریک خدا برای خودش یا برای انبازش که به عبادت نمی پردازد.(3) 
پاورقی.......................................................
1-  جیمز هاکس ، قاموس کتاب مقدس ص 428.
2- همان ،ص 887.
3- شیخ صدوق ،‏عیون اخبار الرضا (ع) ،باب دوازدهم.


نوشته شده در دوشنبه 89/5/25ساعت 7:0 صبح توسط ستاره قطبی نظرات ( ) |


Design By : Pichak